FAQ (meest gestelde vragen).


Waarom RAD?
Ritsart Administratieve Diensten richt zich op zzp-ers (zelfstandigen en VOF’s zonder personeel). Omdat wij gespecialiseerd zijn in deze groep ondernemers weten wij waar u als kleine zelfstandige tegenaan loopt en daarom kunnen wij maatwerk leveren voor uw bedrijf. Een vaak gehoorde klacht van zzp-ers is dat de boekhouder niet genoeg aandacht voor hen heeft. Ze zijn eigenlijk niet echt interessant en men steekt liever energie in de grotere bedrijven. Bovendien wordt men nogal eens verrast door onverwacht hoge facturen.

De kracht van een goed boekhoudkantoor zit niet alleen in het voeren van de administratie maar vooral in een uitgebreide kennis van de belastingwetgeving. En daar in zit de kracht van Ritsart Administratieve Diensten. De enorme ervaring op dat gebied en de trouwe en tevreden klanten spreken voor zich.
Omdat RAD zich alleen maar bezig houdt met zzp-ers en andere kleine ondernemers krijgt u van ons de onverdeelde aandacht. Wij kennen ú en uw bedrijf en we focussen niet op grote bedrijven want dat is onze markt niet. Natuurlijk vinden wij groei belangrijk maar wel bínnen onze doelgroep.

Omdat wij voor een vast bedrag per maand werken heeft u duidelijkheid omtrent de kosten. Voor €125,- per maand wordt uw boekhouding volledig geboekt.
Ieder kwartaal doen wij uw btw-aangifte. Eens per jaar doen wij uw winstaangifte en we sluiten uw boekjaar af met een kolommenbalans, de winst- en verliesrekening en een aanvullende rapportage. Er komen géén rekeningen achteraf. Zó heeft u duidelijkheid.

Accepteert RAD iedere zzp-er of VOF’s zonder personeel?
Hoewel voornoemde ondernemers de doelgroep vormen van Ritsart Administratieve Diensten, houdt RAD het recht om een ondernemer niet als klant aan te nemen onder de gebruikelijke condities. Wanneer iemand een onderneming heeft met bijvoorbeeld enorme winkelvoorraden dan moge het duidelijk zijn dat een administratie van dergelijke omvang niet in ons concept past. Natuurlijk kunt zich ook onder die omstandigheden tot ons richten. We moeten dan wel samen bezien of we andere mogelijkheden hebben om u toch van dienst te kunnen zijn.

Ik ben klant bij RAD en mijn onderneming groeit zo explosief dat ik personeel moet aannemen. Betekent dit dat ik op zoek moet naar een andere boekhouder?
Als u klant bent bij ons en uw bedrijf maakt een dergelijke groei door dan blijft u gewoon bij ons. Voor dergelijke situaties werken wij samen met een salarisadministratiekantoor.
Dit bedrijf verzorgt de salarissen van uw personeel.
Voor deze diensten krijgt u wel een seperate rekening van dat kantoor en u betaald die nota rechtstreeks aan hen. Dit salarisadministratiekantoor stuurt de maandelijkse journaalposten naar ons zodat wij de stukken direct kunnen boeken.
Als uw onderneming echter omgezet gaat worden naar een Besloten Vennootschap dan valt u buiten onze doelgroep.

Ik heb een vennoot en (of) een (levens)partner. Wordt de winstaangifte c.q. de aangifte IB/premie volksverzekeringenook voor hen gedaan?
Nee, dit valt niet onder onze overeenkomst. Wij kunnen dit wel verzorgen maar daar krijgt u een aparte rekening voor. Dit gaat altijd in goed overleg en u weet dat wij waarde hechten aan tevreden klanten dus die kosten? Daar komen wij wel uit.

Doet RAD ook de betalingen voor mijn onderneming?
Nee, dat doet u zelf. Wij geven aan wat u moet betalen aan de fiscus en het bedrag maakt u zelf over.