Wie zijn wij?


Ritsart Administratieve Diensten is een onderneming die is opgericht door Henk en Anja Vos. De oorsprong van RAD vond plaats in 1995. Vanaf dat jaar verzorgen wij belastingaangiften voor particulieren. In een korte tijd bestond ons klantenbestand vooral uit vaste klanten die zo enthousiast waren dat ze als vanzelf zorgden voor mond op mond reclame en het klantenbestand groeide dan ook gestaag. Zo zijn we erg trots op onze eerste klanten. Zestien jaar geleden werden deze twee samenwonende jonge mensen door Anja bezocht voor hun eerste belastingaangifte. Ze hadden een huis gekocht en dat leidt tot een aangifteplicht. Nog steeds mogen wij ieder jaar deze mensen ontvangen om voor hen de fiscale zaken te verzorgen. En zij zijn niet de enige. Ieder voorjaar zien wij met genoegen een groot aantal vaste klanten terugkomen die we inmiddels zo goed kennen.

“Wat is het dat ons zo onderscheidt van andere belastingconsulenten” zult u zich afvragen. We hebben altijd grote aandacht gehad voor onze klanten zodat we ons een goed beeld kunnen vormen van de situatie van de klant op dit moment maar ook in de toekomst. Verder hebben we ons verbaasd hoe er door andere consulenten en adviseurs rekeningen uitgebracht werden voor minimale handelingen die “bij wijze van spreken” pasklaar op de harde schijf staan.
Wij hebben onze klanten dan ook altijd meegegeven: u bent klant bij ons dus als er iets is, of als u iets van de fiscus krijgt wat u niet helemaal begrijpt? Altijd even naar ons bellen of langskomen. Als er een bezwaarbrief geschreven moet worden dan doen wij dat vanuit de gegevens die we al van u hebben en daar rekenen we in principe niets voor. U bent klant bij ons en daar heeft u al voor betaald. Er mag geen drempel zijn om ons iets te vragen.
Deze houding heeft veel vertrouwen gewekt bij onze klanten en wij zijn van mening dat dit vertrouwen de basis is om ons werk goed te kunnen doen.

In de loop der tijd is ons regelmatig de vraag gesteld of we ook de bedrijfsadministratie wilden doen voor ondernemers. De kennis hadden we wel maar omdat het ook verenigbaar moest zijn met onze banen, hebben we dit herhaaldelijk afgewezen en de ondernemers stuurden we door naar een kantoor waar wij vertrouwen in hebben. Als zo’n vraag maar vaak genoeg gesteld wordt, ga je er nog eens over nadenken en dat heeft tot gevolg gehad dat wij op 01 januari 2009 gestart zijn met de onderneming Ritsart Administratieve Diensten. Waar die naam vandaan komt vertellen we u nog wel eens.

No nonsense, duidelijkheid en geen rekeningen achteraf!
Omdat we zo goed weten wat onze kracht is bij het belastingadvies aan particulieren, dragen we deze filosofie ook uit naar “onze” ondernemers. We hebben aandacht voor u zodat we u en uw onderneming ook echt kénnen. Ook voor ondernemers werken we voor een vast bedrag per maand. Daar komt niets meer bij en u weet dat u iedere maand steeds hetzelfde bedrag naar ons overmaakt. Daarvoor wordt uw boekhouding verwerkt, uw btw-aangiften worden tijdig gedaan en na het vertrijken van het fiscale jaar doen wij uw winstaangifte. Als er tussentijds vragen zijn op administratief of fiscaal gebied dan staan wij steeds voor u klaar. Verder ontvangt u natuurlijk ieder jaar uw kolommenbalans, proef/saldibalans en de toelichtende rapportage van ons. Alles keurig verwerkt in een gebonden jaarwerk.